onsdag 25 augusti 2010

Det blir allt en ny gräsklippare.

Efter tre somrar rasslar vår klippare som jag vet inte vad, och just nu arbetsvägrar den. Och jag kan inte laga den.

Det skulle nog gå att få igång den igen. Utan att veta vad problemet är skulle jag gissa på en tusenlapp på verkstan och kanske 3-400 i material. Säg 1500 kronor så är den igång igen. En gissning.

Men då har vi fortfarande en klippare som rasslar och känns osäker, och den har varit så jobbig att köra och ännu jobbigare att ställa in rätt klipphöjd. Nej nu byter vi upp oss till en Klippo Excellent S GCV för 7000 kronor.

Den låg inte i topp i Råd och Röns test, men känns ändå bäst. Jag har varit runt på några ställen nu och alla säljare tycker att det är det bästa valet.  

Det enda jag inte gillar med så här dyra maskiner är att det inte finns någon priskonkurrens. Samma pris i alla affärer med en tryckt prisetikett från tillverkaren. Tillverkaren sätter ett pris som butikerna måste hålla sig till - ingen idé att springa runt och leta. Fri konkurrens? Inte ens på Pricerunner finns mer än ett pris. Det var dumt.

Järnboden här i Sala brukar ofta vara lite dyra, men OK då, dom har väl samma pris dom också tänkte jag, men dom hade inte vår modell inne. "Nej den modellen tillverkas inte" påstod en småstöddig säljare som tyckte jag skulle ta deras nästa modell för 8500 i stället. Dålig stil!            

4 kommentarer:

  1. 6595;- (fraktfritt) http://www.lindarn.se/layout.asp?ID=418

    SvaraRadera
  2. Bra detektivarbete. Du har lite att lära mig.

    SvaraRadera
  3. Tyvärr inte i lager hos Lindarn. Kommer in om några veckor - lite för osäkert, gräset väntar inte.

    SvaraRadera