fredag 13 augusti 2010

Riksteatern och graffiti

Graffiti väcker känslor, hos mig också, och nu i helgen har Riksteatern ett konvent. Jag hörde om'et på morron-TV:n. Diskussionen är igång igen.

Hemma i stan häromdan såg jag att vår gångtunnel var rengjord igen, den blir alltid nedklottrad med tags och krumelurer men nu var den rentvättad, och det var bara NIC som hunnit vara framme, men snart är den nog nedklotttrad med tags igen. PEZ har nog inte hunnit hem till stan än. Dom här grabbarna? skriver sin signatur varje gång dom passerar tunneln.  

Det är ju trist, men det är också trist att se en sån här grå, tråkig vägg. Här skulle de vara bra snyggt med färg och 'riktig' graffiti. Tänk om dom unga konstnärerna kunde få snygga upp här, kanske NIC och PEZ kunde bidra? Då blev det nog mindre klotter.

Stockholm har nolltolerans även mot laglig graffiti men nu har Riksteatern ordnat en laglig vägg på egen mark, det tyckte moderaten Kristina Alvedal var dumt . Hon är den stockholmspolitiker jag tycker absolut sämst om, jag blir alltid irriterad när jag ser henne på TV, men nu hann jag bara höra henne säga att det var dumt innan jag skulle iväg i morgonstressen. Jag ska lyssna mer när inslaget finns på Play vad hon egentligen sa, men nolltolerans in absurdum verkar bara dumt, snygg graffitimålning i vår gångtunnel, tack. I Västerås som tur är. Så Alvedal har inget med oss att göra. Och jag kan måla själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar