tisdag 8 maj 2012

Farfar funderar

Farfar låter i mina öron äldre än morfar, så det passar bäst efter den här helgen. Det har varit mycket ett tag nu.

Jag är inne i en lite tung träningsperiod i min löpträning. Det var lite drygt att få bort gamla golvet från balkongen. Det var en hel del grävande i sommarstugan. Och räfsande. Och städande. Med mycket mera. Våren är jäktig för barnfamiljer men det växer ingen mossa på oss heller än så länge. 

Det jobbigaste är nog grävande, undrar varför. Har man ätit för lite gröt och laddat upp musklerna för dåligt? Det är hjärtat som dunkar extra mycket då, man behöver väl extrakraft i armarna förstås så det är väl därför blodomloppet går för högtryck. Att springa några mil är nåt helt annat, det märks knappt i kroppen, men det där grävandet....

Riktigt skönt att komma hem till lägenheten några dar, men det är en hel del att göra här också. Bl.a. ska balkongen bli fin, jag ska jaga runt och köpa en del grejer till stugan, det är lite kroppsligt underhåll och så behöver vi dricka kaffe på balkongen när den är snygg och fin. Fullt upp. Och så ska det springas en och annan mil. Jag måste titta in till Clas Ohlson, dom funderar nog. Farfar börjar bli lite trött.

Men det är ju övergående. Sover man bra hämtar man snabbt in nya krafter, och en morgonstund vid datorn piggar upp. En ny dag! Nu kör vi!                  
       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar