torsdag 3 maj 2012

Mobiler med eget liv

Är det bara min mobil som gör lite som den tycker?

Poilitikerspråk
Det var rätt vanligt i början av mobileran att man ringde samtal av misstag. Jag har fått samtal när man hör telefonören traska till jobbet eller sitta på tunnelbanan etc. Inga skandaler har avslöjats på de samtal jag tagit emot, och vad jag själv avslöjat när jag oavsiktligt ringt vet jag inte. Och sen man börjat med telefonlås är det väl inte lika vanligt.

Det mest välkända automatringningen är väl Carl Bildts "ficktwitter" när han till sina 100000 följare,  politiker och mediafolk världen över, fick iväg ett  A@laqaqlqqaqqqqaQpAApAaQQaAQAPAaaaaAa AAaAaaaaQaaAAAqaAAqaaQaAaAAAqAplqqqq QqaAAqApaqaAa Aqqaqqaqqqqqa@aaaqQqaqaqaqa. . Han skriver så trist engelska i sina tweets tycker jag, så det här var nästan bättre. Och några kanske inte ens märkte någon skillnad mot vad han brukar skriva.

I helgen lyckades jag ringa upp min vän Stig när jag spelade Wordfeud och märkte inte av det förrän Stig ringde tillbaka och undrade vad jag höll på med. Och igår var det dags igen. Jag stod i kassan på Coop Forum när Margareta ringde och påminde om en sak. Då passade telefonen att dra iväg ett SMS till Anders som står först i telefonboken. Uqtptpupupuupuq ungefär skrev telefonen. Undrar vad han menade med det. Han har samtidigt fått något fel på batteriet så han stänger av sig vid de mest olämpliga tillfällena så det var nog ett rop på hjälp. Men garantitiden är som vanligt överskriden så jag får sköta om honom ett halvår till innan pensionen.                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar