onsdag 2 maj 2012

Square Dance är nog nyttigt

Utvecklande hjärngymnastik
Min gamle Square Dance-kamrat Björn är två år äldre än jag och jobbar fortfarande. 70 bast! Och är fortfarande aktiv med Square Dance.


Nu var det en avancerad oljeuppfinning som presenterades i tidningen och han är delaktig. Dom kommer att återvinna olja ur kasserad plast o.dyl. Verkade riktigt intressant och Västerås kan bli en oljemetropol i klass med Norge och Mellanöstern, vem hade kunnat tro det. Seriöst! Björn har alltid varit duktig på teknik och nu blir han i sin glans dagar oljebaron också! Det är bara att gratulera.

Och härom veckan var ett par andra kamrater från tiden med Square Dance i tidningen med ett avancerat datasystem som dom tagit fram och lanserat i sitt nystartade företag. Dom är också i samma ålder och har på egen hand tagit fram ett system för att minska byråkratin och öka tillgängligheten för personliga assistenter. Med deras system blir det inga luckor och inte heller onödiga dubbleringar. Bättre på alla sätt.  

Man blir imponerad av hur kreativa en del är. Är det allt tankearbete med Square Dance som ligger bakom? Kan tänkas. Själv la jag av för 16-17 år sen för att satsa på min löparkarriär i stället, och jag kan bara erkänna att det inte är så mycket hjärngymnastik i joggingspåret. Att i huvudet försöka räkna ut kilometertider och sånt efter att ha sprungit några timmar är helt omöjligt. Annat var det på dansgolvet!                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar