torsdag 22 december 2011

Du kommer väl på Festijazz 2012

Claes Tillander hade parkerat sin cykel bredvid min i dag på stan och vi var samtidigt på väg hem så vi pratade en stund.

Var du på konserten i söndags? frågade han. Nej jag missade den, jag hade bara haft Anders lördagsevenemang i huvudet och inte tänkt på Jazzens Vänners kanske bästa föreställning för året. Det var en miss, hade varit värt varenda krona att höra på Magnus Lindgren, Rigmor Gustafsson, Sharon Dyall, Nils Landgren m.fl. Det var nästan fullsatt, men det hade funnits plats för oss också.

Men du kommer väl på FestiJazz 4 februari 2012? frågade han sen. Rodnande fick jag erkänna att jag är bortrest då. Nu vet jag inte om jag får ha kvar Claes som min vän på Facebook efter två såna här flagranta klavertramp. En kompromiss blev att jag fick ett program av honom, och jag lovade att sprida det på mina kanaler på Sociala Medier, Facebook-gruppen, Twitter och så här i den här bloggen. Jag börjar direkt och kommer nog tillbaka några gånger.

Ur programmet: Carling Big Band & Harlem Hot Shots, Hot Club de Norvège, Aros Storband, Stockholm City Jazzorchestra och många fler som tex Janet Seidel, First Lady of Jazz i Australia. Musik i 10 timmar i fyra lokaler, mat och dans. Trist att vi missar det.

Den här passar bra bra för en tryckare:



Och så ska jag se till att vi blir trogna på tisdagskvällarna i Lilla Salen på Västerås Konserthus i vår, och du som är hemma går på FestiJazz så kanske Claes blir nöjd ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar