torsdag 29 december 2011

Mellandag idag

Riktig mellandag. Regnigt, vad ska vi göra idag?

På jobbet gillade jag mellandagarna, jag försökte ofta jobba då. Lugnt på jobbet, ibland helt ensam på kontoret och inga kunder som ringde. Surdegarna blev man av med och det kunde bli snyggt på skrivbordet också. Fina arbetsdar. Men det det var då det, vad ska jag göra idag?

Inte ens tvätta kan jag göra, inga tvättider kvar idag. Träna? Nix, jag behöver vänta någon dag till efter det halsonda. Promenad då? Inte i det här vädret, va? Mellandagsrean? Ja, kanske. Jag behöver lite träningskläder och kanske lite nytt för vår Gran Canaria-resa också. Och så drar Clas Ohlson som vanligt. Jag behöver ett större USB-minne.

Men javisst ja, nu blev jag glad. Jag tog hem gamla datorn från Sala, det hade jag glömt. Den har jag tänkt labba med och se om jag kan få in en testversion av Windows 8 så det ska jag göra direkt innan jag tar en shoppingrunda på reorna på stan. Och i kväll är det ABF-kursen där vi bygger hemsidor, så nu fick jag i en hast riktigt stressigt. Det var lugnare med mellandagar när jag jobbade.

2 kommentarer:

  1. Ajdå, det sprack direkt. W8 kräver mycket mindre HW så jag trodde min gamla skulle räcka, det såg så ut när jag kollade tidigare. Men jag tog fel på minnet, jag trodde jag hade mer. Jag skulle behövt 500 meg till. Jag får hitta på något annat att använda den gamla datorn till.

    SvaraRadera
  2. Kanske inte läge att trycka in en beta-version i ny-gamla datorn, men den klarar i alla lägen av windows 8. Supporten har legat på latsidan, men core 2 duo processor och 4 gb ram (tror jag). Sen 2 hdd på vardera 500 gb om jag inte missminner mig.

    SvaraRadera