tisdag 13 december 2011

En bortglömd detalj

Brylcreme ger stil åt alla killar
Brylcreme från 7 till 70 år
Brylcreme, ja alla tjejer gillar
män med Brylcremestilen på sitt hår 
Jag duschar varje dag, ibland både två och tre gånger om jag tränat mycket. Och tvättar håret minst en gång om dan. Så det är bra att ha lättskött hår.

Som ung stod jag hur länge som helst framför spegeln och kammade en snygg Brylcreme-frisyr. Varenda dag och speciellt när man skulle på skoldansen. Och att gå ut utan en kam i fickan var helt uteslutet, det förekom inte. Och stup i ett drog man upp kammen och snyggade till kalufsen. Benan skulle ligga rak och vågen var stel av Brylcremen. Inte ett hårstrå snett. Nu är det väl ingen som ens längre vet vad en kam är för något. Sörjd och saknad av ingen.

För det var länge sen jag själv hade en kam. Nu rufsar jag bara till mina vackra lockar med handen när jag duschat. Möjligen drar jag ett tag med Margaretas hårborste, sen är jag hur snygg som helst. Tycker jag själv i alla fall....

Jag kom att tänka på det här nu efter duschen efter morgonens joggingrunda i härligt vårväder så här några veckor före jul. Och fastän håret börjar bli lite väl långt igen så är det fortfarande lika lättskött. Tur att den här detaljen har blivit lite enklare nu.        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar