lördag 26 januari 2013

En intressant utmaning #blogg100

Det är klart att jag måste vara med i den här utmaningen, #blogg100. Jag behöver bara anstränga mig en aning mer än jag redan gör. Ett blogginlägg om dagen i hundra dar är väl en Piece of cake. Mitt snitt ligger väl annars på 5 inlägg i veckan eller så, så det här kommer att gå bra. Och räknar jag mina andra 4-5 bloggar så är väl snittet på över 10 inlägg i veckan. Men nu är det den här bloggen det gäller, Utsikt från torpet.

Gult är fint
Och det är mycket på gång nu de närmaste veckorna så det finns lätt ämnen fram till i början av april åtminstone, och sen klarar jag nog resten av de 100 dagarna också. Det som i första hand är aktuellt och som tar lite för mycket av min vakna tid just nu är förberedelserna för min föreläsning jag tackat ja till i vecka sex, att prata en timme om Sociala Medier. Egentligen "no big deal", men jag är verkligen inte van med sånt här så nog kommer jag att vara lite skärrad innan det blir plats på scenen.

Idag gjorde jag sista ändringen i PowerPoint-presentationen, man kan ju fippla hur länge som helst med detaljer, men nu får det vara bra. En öppen föreläsning i Hörsalen på Stadsbiblioteket - äh, det ska bara bli kul.

Sen hörde jag igen alldeles nyss ett trendtips inför våren som jag kan bjuda på: det blir mycket färger iår. Gult är visst extra populärt. Det får jag anledning att återkomma till i kommande blogginlägg, vecka sju tror jag.

Klart slut för blogginlägg 1 av 100. Jag läsa reglerna lite mer noggrant Asap - det kanske är mer att tänka på för att inläggen ska räknas.

**** Fusk? En ändring i efterhand. Jag noterar några dagliga inlägg som "Blogg100" fastän jag egentligen började idag, 26/1. Jag skriver ju i stort sett alltid ett inlägg om dagen och hade redan skrivit den 22:a-25:e även om jag inte kände till utmaningen då. Men i ärlighetens namn kommer jag att räkna 5 maj som min sista dag, 100 dagar från idag, fastän jag som alla andra som klarar av'et har skrivit 100 dagar i rad redan 2:a maj. ****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar