tisdag 8 januari 2013

Förkylt

MittVal 55+
Hjälper till att håll takten
Det är så segt med dom här förkylningarna nu när man blivit äldre. Så här var det aldrig förr. En febertopp, däckad en dag högst och ibland bara några timmar, sen var man OK igen.

Men nu har jag gått och snutit näsan hela dagarna sen nyårsafton. det är klart man blir trött och hövve känns som en degklump. Jag vågar inte springa, men i morrn tar jag allt ett spinningpass på Actic med en stärkande bastu efteråt. Det syns inte att jag maskar lite under själva spinningen, och det är nog bra att röra på sig lite.

Men nu förstår jag att man har inte samma motståndskraft mot baciller och sånt vid mogen ålder, jag ska göra som Margareta och börja käka vitamintabletter. Pappa Sven höll sig länge uppe med "Fervin B"-tabletter, men det finns inte kvar längre. Det var en svensk produkt som tog tillvara överskottsjästen från öltillverkning, först som djurfoder men sen fick man till det så att det passade människor också. En stor glasburk med gula Fervin B-tabletter stod alltid framme hemma hos pappa Sven.

Jag litar på min gamle far, och för den skull även på Margareta. Hon har länge kört med vitamintabletter, Mitt Val 55+, som jag inte litat på tidigare. "Bortkastade pengar" har jag min dumbom tänkt,  men nu kör jag igång. Hade Fervin B funnits kvar hade jag börjat med det, men nu börjar jag med att tulla i Margaretas burk. Ja, jag har redan tagit mitt första piller, nu bara väntar jag på resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar