fredag 18 januari 2013

Fredagsmys

Inte är det som förr när blev fredag, men man får bjuda till lite ändå och försöka.

Vi jobbade som vanligt på
fredagen vad jag minns
Efter en stressig arbetsvecka var det ju skönt förr när fredagen kom även om den kunde vara nog så stressig den också innan man stämplade ut och gick hem. Förresten försvann nog stämpelkortet redan 68 eller så, så det vet väl inte folk längre vad det är. Och numera är väl hela fredan en slappardag på jobbet, har jag rätt eller har jag rätt? Casual Friday heter det va? Och många jobbar på sin höjd halvdag eller är det en missuppfattning? Men skönt är det nog för alla att komma hem till fredagsmyset med ungarna, det är väl i alla fall rätt.

Men när de flesta dagar är rätt lika är det läge att bjuda till lite och göra fredan lite speciell ändå. Tacos blir det väl inte så ofta, men lite extra god mat blir det oftast och gärna en tur till stugan. Det blir det idag. Och kanske en bra film till kvällen. Man gör så gott man kan för att få fredagskänsla.          

2 kommentarer:

  1. Vi har stämpelklocka. Och de flesta jobbar som vanligt på fredagar. Förutom jag som är ledig :-)

    SvaraRadera
  2. Ajdå, då hade jag alltså förutfattade meningar. Jag som alltid brukar ha rätt Men trevlig helg!

    SvaraRadera