lördag 8 augusti 2009

60-årsfest i dag

Lasse har fyllt och bjuder på knytiskalas i sommarstugan i Vansjö.

Jag tror dom har jobbat hela sommaren med att rusta stugan och gården och känner jag honom rätt så är det riktigt fint - han förstör ackordet för oss vanliga sommartorpare.

Det ganska nyinköpta huset är nog helt klart nu med nya uteplatser, ommålat och gäststugor och grusgångar, men det är bara att konstatera att jag inte är lika effektiv med fritidshuset.

Vårt Stentorpet har vi snart i 30 år och det kommer aldrig att bli färdigt, åtminstone inte så länge jag har hand om'et men jag väntar i alla fall på leverans av några nya fönster och när jag fått in dom så är samvetet iallafall inte alltför dåligt för den här sommaren.

Och det ska bli kul på festen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar