onsdag 12 augusti 2009

Populära bloggar

Lokaltidningen, VLT, har presenterat en massa lokala bloggar under sommaren och idag kom den sista presentationen och nu kollade jag igenom allihopa. Jag förstår att jag borde ha ändrat mig en hel del för att ha uppmärksammats av VLT.

Men en del är svårt att göra något åt. Det ska inte vara så många ord och gärna ännu tramsigare än vad jag skriver. Och så ska man vara tjej, gärna runt 20 och absolut inte över 40. En kille fanns med också han runt 20. Så vad kan en panschis på 65 bidra med? Kanske bäst att sätta sig vid vattenhålet som en gammal elefant och vänta på Nirvana?

Men så fick jag istället lite blodad tand och jag tror jag försöker ge ungdomarna en match. Men om jag fortsätter att skriva så blir det nog ännu mer ut pensionärssynvinkeln, för det är varken ointressant eller oproblematiskt på upploppet. Och det finns så himla mycket bra också när man slutat jobba om man får vara frisk. Så det finns mycket att skriva om även om jag aldrig kommer att komma med på någon lista över populära bloggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar