söndag 16 augusti 2009

Arbetssugen

Det är likadant varje år, det är väl min årsrytm. Rätt lat på sommaren, men arbetssugen när hösten närmar sig.

Äntligen ska det bli det lite gjort på Stentorpet. Fönstren och nya terrassdörren kommer nog om någon vecka och nu vet jag hur jag ska göra för att montera dom, jag har lättat lite på panelen för att se hur det ser ut i väggen. Hoppas bara inte leveransen blir försenad.

Och innan dess lägger jag nog på nytt tak på gäststugan, det var inte så dyrt som jag trodde det skulle vara - jag åker ner till byggfirman i morgon!

Och så har jag pratat med grävar'n om att fixa avloppet. Det är visst bäst att göra sånt på vintern så jag får väl se när han har tid och vad det kan kosta.

Visst skulle det vara enklare om man jobbade på lite lagom hela tiden, men det är ju bättre lite sent än att jobbet aldrig blir gjort.

Och nu har vi snart nytt tak och nya fönster på Stentorpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar