fredag 14 augusti 2009

Tandläkarn idag

Jag är alltid nervös när jag ska till tandläkaren. Men jag går till Birgitta varje år ändå.

Inte nervös för att det ska göra ont, jag klarar mig alltid utan bedövning, men jag oroar mig mera för att det ska bli för dyrt. Några riktiga smällar har jag aldrig åkt på, men 6-7000 har det kostat nån gång, och det är ju lite trist. Men går man till tandläkarn varje år och dessutom borstar tänderna både morgon och kväll ska man väl slippa några riktiga smällar.

Men nu hade jag bitit av en flisa på en tand så att det skulle kosta en hel del idag var jag säker på. Men se jag hade tur idag!

Jag gjorde en rätt dyr reparation i våras så nu slog högkostnadsskyddet till och jag klarade mig med knappt 900. Kändes nästan som gratis.

Jag har varit kund hos Birgitta ända sen hon var färsk i arbetslivet, så det känns som jag känner henne riktigt bra. Så bra att jag nog egentligen inte behöver vara nervös. Hon är duktig och noggrann och fixar mina tänder perfekt.

Men idag fick jag en skarp reprimand för att hon tyckte jag lagade för lite mat hemma. Där fick jag för att jag var ärlig när hon frågade, men bortsett från det intermezzot är det trevligt hos tandläkare Svärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar