onsdag 5 augusti 2009

Aktuellt

Att Gotlands landshövding Marianne Samuelsson fick sparken var nog det enda rätta. Hon var rökt efter sina uttalanden.

Och det är visst väldigt unikt, har inte hänt sen 1700-talet? Vi hade i Västmanland en alkoholiserad hövding en period som fick vara kvar, och nog har väl andra också gjort dumheter utan att få sparken, men nu hade man ju hennes ord inspelade.

Och just det måste det väl bli debatt om - ska man få ha mobilen med sig på mötet? Eller i kaffehörnan. När man skvallrar om chefen eller drar till med nåt kontroversiellt och sen får det inspelat och utnyttjat - jag tycker det verkar väldigt tveksamt. Kan bara ha förtroliga samtal i bastun? Men det går väl att smuggla in en bandspelare där också. Jag såg att någonstans fick alla innan mötet lägga sina mobiler på bordet och ta ur batteriet.

Annars hörde jag en intressant nyhet idag - Avgaser ger lägre IQ. Det är ju en intressant parameter för dom som tänker sig flytta ut på landet. Vad säger Anna Batra nu om sina smarta Stockholmare? - men det kanske hon gjort avbön för tidigare, jag hänger inte med i allt, uppfödd i stan som jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar