söndag 30 augusti 2009

Olika perspektiv

Hem till stan idag - sommarboendet är slut. Lämnar våra 47 kvm för luxuösa stadslivet på 80 kvm.

Kan inte låta bli att tänka på en bekant med sommarboende på sina föräldrars gård i gäststuga på 80 kvm som kändes lite sliten så en snickare fick gå där några månader och snygga till...

Och en spontan present till gubben hennes blev en skjorta för 2000. Snygg modell så jag köpte två.

Från teatern i Stockholm hem till Västerås var det bekvämast att ta taxi, och gärna taxi till jobbet också när det var för kallt.

Men vi hade roliga diskussioner om fastighetsskatten, men där blev det jag som till slut fick lång näsa. Hon fick en skatterabatt på över 80 procent på sin, mens min fastighetsskatt bara ökar, så hon vann den ronden. Hon och hennes familj har nog tjänat 10.000/mån i sänkt skatt senaste åren. Men det är hon väl kanske värd.

Vadå, avundsjuk - jag? Nix pix men jag fick henne att börja löpträna det var ju bra. Och om några dar är jag nog tillbaka i mitt lilla sovrum här på Stentorpet - 4 kvm! Det räcker bra för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar