tisdag 22 juni 2010

Badresa till Metropoolen

Vi har ett bra badhus i Sala med rutschkana och vågmaskin, men vi åkte ändå till Metropoolen i dag. I Avesta.

Ett rätt kul bad för barn med rutschkana och en fors med riktigt stark ström. Och vanliga bassänger också förstås. Ångbastu och bubbelpooler. Vi hade riktigt kul. Inte bara barn gillar rutschkanor.

Clea och jag var lite skraja först, så vi blundade när vi åkte första gången, men då släppte det direkt - vi åkte som tokiga hela förmiddan.

Det var lite kallt i morse så det var riktig skönt att bada inomhus idag och renskrubbade och väldoftande kom vi just tillbaka till Stentorpet. Och jag såg fram mot en stund i vilstolen.

Men nu är det varmt och skönt så det blev raka spåret ner i ån för att fortsätta badandet - jag får vila nån annan gång.

På badresan hade jag stenkoll på ungarna så att dom inte skulle glömma nåt, men vem har stenkoll på reseledaren? Mina badbyxor blev kvar i Avesta så nu får jag bada i kallingarna ett tag, men det går ju bra det också.    

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar