torsdag 17 juni 2010

Idag satsar Sverige på kärnkraft

Ett obegripligt beslut, hoppas nån i riksdan slinter på knappen och röstar fel - alliansen har en väldigt knapp majoritet. Ett av det dummaste Alliansen gjort, dummare än pensionärsskatten.

Varför gör dom på detta viset? Att pressa igenom ett så dramatiskt beslut med minsta möjliga majoritet? För så här stora beslut borde man självklart ha rejäla majoriteter med en bra kompromiss över blockgränserna. Det är så himla dumt att pressa igenom det här.

Och Centerpartiet, varför gjorde ni så här? Maud Olofsson har blivit lurad trodde en trogen centerpartist på radion idag. Hur fick Reinfeldt henne att sälja Centerns själ?

Jag gjorde energitestet i DN idag och resultatet ska jag tala tyst om, inte så imponerasnde, men ett fel jag hade är värt ett OBS i kanten.  "Hur länge räcker jordens uran" var frågan och jag chansade med 100 år, men det rätta var 50 år! 50år! Men avfallet blir kvar i 100.000 år, den frågan hade jag rätt på.

Så det är ett obegripligt beslut Alliansen driver igenom  i Sveriges Riksdag idag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar