onsdag 16 juni 2010

Premiär på en MacBook

Medan lilla barnbarnet slumrar en stund på maten så passar jag på och testar den nya MacBook:en

Jag i stort sett aldrig kört en Mac tidigare, men det här gick ju rätt bra. Och nu efter en halvtimme är jag mogen det att sätta betyg.

I ärlighetens namn ser jag ingen stor skillnad mot min vanliga Laptop, men det ska MacBookens ägare få berätta för mig när han kommer hem. Några tangenter fungerar lite annorlunda, men det mesta är rätt likt. En bra sak är styrplattan som har en räcka funktioner, men där har jag bara kommit på ett par stycken än.

Tangentbordet gillar jag också, det känns som det går fort att skriva, men det är förstås större skillnader än det här.  Det är ju lite religion med i spelet också...

Jag ska laborera en stund till tills barnbarnet vaknar, då är jag fullärd!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar