fredag 4 juni 2010

Robin Söderling till final i Paris

Det är ju dumt att vara neggig efter en sån match som Robin Söderling gjorde idag. Final i Franska Öppna! Och inte är jag neggig, han är ju suverän nu och jag kolar hans Twitter ibland, men det är några saker jag inte gillar med tennis, framför allt att matcherna blir för långa.

Visserligen var det ännu värre förr när det inte fanns några regler alls. Jag minns inte rekordet, men nog har jag sett matcher som hållit på i 7-8 timmar. Nu med tiebreak blir det i alla fall rimliga tider, men semifinalen i dag tog visst 3,5 timme, det kan man ju inte gärna offra framför TV:n en solig junidag. Så jag såg faktiskt ingenting av matchen.

Fotboll och hockey tar runt 2 timmar, och det kunde väl vara lagom i tennisen också. TV styr ju allt så lite konstigt är det att det inte är ändrat redan. Men det verkar svårt att ändra tennisregler, att dom har kvar den där konstiga poängräkningen t.ex. är märkligt.

Ett Marathon tar drygt 2 timmar för dom bästa, och de flesta lopp har en maxgräns, men där är det tur att man är generös. I Stockholm får man hålla på sex timmar, men jag ska väl klara mig runt fem hoppas jag, och på söndag gör jag nog ett undantag, jag kollar finalen i Paris, Robin Söderling mot Rafael Nadal.

Efter att ha lunkat på Stockholms gator i fem timmar kan man väl dagen därpå vila sina trötta ben framför TV:n även om matchen skull ta uppåt fyra timmar igen.  

      

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar