torsdag 3 juni 2010

Ett hårt yrke

Hemmafru är ju inte så vanligt längre även om KD gärna vill att mammorna ska hålla sig hemma för 3000/mån. Hemmapappa är väl ännu ovanligare och det är ett hårt jobb för både mammor och pappor, helt klart.

Tänk att det var så här som kvinnor hade det för så kort tid sen, i min barndom jobbade ingen av mina kompisars mammor. Ett par av dom hade hembiträden och barnflickor i sina familjer men de flesta mammorna fick nog sköta allt själva. Att dom orkade, det blev väl inte mycket egen tid kan jag tänka.

Hemmafarfar är hårt det också, men lite annorlunda. Nu är jag inne på andra dagen med mina två gäster från Solna, och det känns. Fast jag varken har syltat eller saftat, ja inte ens har jag bakat bullar. Men vi har sparkat boll, lekt i lekparken, matat fåglarna och tagit saftpauser, sånt är jobbigt också.

Och nu står skrindan laddad för en promenad bortåt bonden för att mata hans häst, Macken. Ärligt talat är det bara roligt att vara hemmafarfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar