tisdag 15 juni 2010

Kollar VM-fotbollen på datorn i kväll

En suverän service SVT har som sänder sina matcher på Internet. Nu kollar jag Brasilien - Nordkorea.

Inte för att jag förstår hur allt kan få plats i vår gamla telefontråd här i sommarstugan, men samtidigt som Margareta kollar på TV så följer jag fotbollen på PC:n som visar matchbilderna och samtidigt rullar fyra ytterligare kameror i småfönster så man kan se matchen från andra vinklar också. Och så har jag ett fönster med Facebook-kommentarer på SVT:s Facebook. Det här är ju roligare än att bara kolla matchen på sin vanliga TV.

Och så kan man passa på att skriva lite på bloggen mellan varven. Undrar om jag kan dra igång en långfilm från Voddler också i ett annat fönster.  PC:n är inte så märkvärdig, , hur sjutton orkar den med allt det här?

SVT har ju bjudit på det här förr, i OS tex. Nu väntar jag på att det kommer direkt i TV:n också för det är kul att välja lite själv vilka vinkar man vill se. Valfrihet är ju poppis. Och jag vet inte om TV4 har det här på sina matcher, det ska jag kolla i morgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar