måndag 14 juni 2010

Slut på avhållsamheten

Jag har varit avhållsam hela veckan, men nu är det dags igen.

Efter min traditionsenliga försommarmara har det varit svårt ibland att komma igång att jogga igen. Inte en joggingmeter förrän fram i augusti ibland.

Och då har man stelnat till och glömt bort det där vägvinnande löpsteget från Västerbron och spurtvarvet inne på Stockholms Stadion. Så får det inte bli i nästa år.

Och nu har jag ju bestämt att lägga om taktik, slut med det där att det viktigaste bara är att deltaga. Eller att "ta sig runt" som en del säger. Strunt och trams. För mig är det bara en bra tid som gäller nu! Kanske inte personbästa, men nog ska jag kunna kapa en halvtimme på årets tid.

Nu blir det backträning och intervallträning hela långa vintern varvat med långa distanspass med regelbundna tempoökningar. Hårda gympass med spinning, kanske simmar jag en del också. Och cykla ska jag göra också.

Pulsmätare, nya lätta skor ska ja ha, finns det nåt mer man kan köpa? Piller tänker jag inte köra med, men annars gör jag vad som helst för en bra tid på nästa mara. Träningsstart i morron.

1 kommentar:

  1. Bra plan - själv har jag ofrivilligt träningsuppehåll - misstänker stressfraktur - nästa projekt blir att testa barfotalöpning som alla tjatar om - tror jag slår till på ett par Five Fingers snart.

    SvaraRadera