måndag 7 juni 2010

OBS Reklam! Kolla in Dropbox

Det finns många sätt att lagra grejer på nätet och jag använder flera olika system för lite olika saker, men inget var så enkelt som Dropbox

Jag kör tre datorer (det kan nog bli fler rätt vad det är) och då var det här en suveränt enkel hjälp att dela filer, att jag inte sett den förr! Installera på alla datorer, kopiera filer till Dropbox-mappen och dom finns tillgänglig på alla datorerna i Dropox-mappen. Bra mycket enklare än med andra verktyg. Och lätt att dela ut data till andra.

Hur det är med säkerhet och sånt vet jag inte, kan man använda det för Backuper? Det känns nog lite tveksamt, där är nog tex Telia Säker Lagring säkrare, den kör jag automatiskt på tid och dom filerna finns ju också tillgängliga från vilken dator som helst, men dom är lite bökigare att komma åt än filerna i Dropbox-mappen.

En funktion till att hålla rätt på. Tur att det är så skoj att knappa på datorn.    

.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar