tisdag 29 juni 2010

Rätt ska vara rätt

Ett gångjärn på en av våra stolar till utemöbeln är sönder så jag köpte en ny stol hos Bauhaus igår. Höll på att bli lurad. Trodde jag.

Som tur var hade dom fotfarande kvar vår modell och priset på en ny stol var 695 kronor. Överkomligt tyckte jag.

Men priset i kassan var 495 kr. Det stämde ju inte. Jag tänkte protestera och började med ett "Nämen..." men blev som tur var avbruten av nåt, och då kom jag ju på att fel åt det där hållet kan man ju faktiskt acceptera vid enstaka tillfällen.

Och priset var nog OK. Dom har ett nedsatt paketpris för bord + 4 stolar, och man fick väl de nedsatta priset även på en enstaka stol, det var ju generöst. Och det var nog värmen igår som gjorde mig lite omtöcknad så att jag höll på att protestera när det blev för billigt.

Men det händer att jag säger till när priset blir alltför fel och jag hinner upptäcka det. Dumt? Lite för svenskt? Nja - rätt ska vara rätt.          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar