torsdag 8 maj 2014

Gräsänkling!

Så här tror hon det kommer att se ut.....
En ensam natt är avklarad och tre ensamma nätter är kvar. Det ska jag väl klara av!

Margareta är så sällan bortrest från mig så det känns lite ovanligt och det första hon tänkte på var hur jag skulle klara maten! Skulle jag behöva matlådor? Men Hallå! Vad tror hon om mig....

Men det är sant, min matlagningskapacitet är katastrofalt underutvecklad men det reder sig. Jag satsar nog på buffén på Måns Ols och kanske nån pizza. Däremot kunde jag inte låta bli att googla "gräsänkling". Kommer från några tyska ord påstås det och betyder att man är förförd och övergiven. Ojdå!

Men det jag undrar är om det är det en tillfällighet att resan gick till Köpenhamn just den här helgen när det är final i Eurovision Song Contest. Hon såg förvånad ut först när jag nämnde det och sa att det bara var en tillfällighet, men vad vet jag. Och det har man ju läst hur vilt det går till på efterfesterna vid såna där tillfällen, och det är väl ingen skillnad i Köpenhamn, och har hon hamnat på nåt innehotell så vet man aldrig.

Men hemma i Västerås och i stugan i Stentorpet blir det nog tämligen lugnt, inga vilda efterfester även om jag ska på rockturné idag till Surahammar med 70-80 rockiga damer. Vi skulle få kaffe efter showen, det blir man inte så vild och galen av, då är jag lite mer orolig för det där Köpenhamnsäventyret!

Utsiktsbloggen räknar ner
snart så finns den inte mer
Nu till Sura på turné
sjunger Pugh och Elvis P

#blogg100 nr 68    

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar