fredag 2 maj 2014

Lunchpatrullen har varit på uppdrag

Testad igen...
Vi gör ju små nedslag och kollar kvaliteten på stans lunchställen. Nu kom jag på idag att det var längesen sist, jag tog en av våra vanligaste lunchställen i repris.

På väg till Sala brukar det bli en burgare på McDonalds eller husmanskost på Coop Forum. Coop har jag recenserat förr, nu blir det alltså en gång till. Den ligger så bra till för ett stopp när vi är på väg till stugan.

Margareta salladstallrik. Rätt OK och räckte till mig också. 
Dan efter en 2-dag var inte Margareta så hungrig, hon tog en salladstallrik med räkor, jag tog en fiskgratäng med champinjoner och purjolök. Jag tar nästan alltid fisk har jag märkt, speciellt efter en fastedag. Det var en enkel husmanskost, rätt normal, lite färglös och med lite obestämbart utseende. Maten hade stått lite väl länge i ugnen så mer än två köttbullar blir det inte. Jag är ingen gourmet men enkel husmanskost är absolut det jag allra helst äter och jag blev ju mätt så jag skulle väl kunna sträcka mig till två och en halv köttbulle.
Kung Jansson

Margaretas salladstallrik med räkor var fräsch men lite för normal för att det ska bättra på betyget. 2,5 köttbulle får det bli, men jag käkar gärna där fler gånger, husmanskosten rules!

Och uppe i stugan avslutade vi dagens ätande med den allra allra bästa  husmanskosten. En Janssons Frestelse som kvällsmat.. Finns det nåt bättre?

#blogg100 nr 63

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar