torsdag 21 januari 2010

Film på Voddler

Nu har jag sett en film på Voddler igen. En gammal 60-talsfilm. 47:an Löken. Såna filmer görs inte längre. Som tur är.

Dålig slapstick i över en och en halv timme. Men jag har ju läst serietidningarna så man känner igen sig lite. Och det finns en Löken-film till hos Voddler. Den än säkert lika dålig men jag ska se den också nån gång.

Jag har väl sett uppåt 10 Voddler-filmer nu och det finns så mycket att välja på, men jag har bara inte har nån aning om vad det är för filmer, så jag kan inte välja.

Jag saknar bra sökverktyg, söka på skådespelare, handling etc. Bättre överblick.

Bortsett från dagens film som var av urusel teknisk kvalitet så är det bra bild och ljud så det går jättefint att se på 22"-skärmen, och ni som hänger med i filmvärlden hittar väl lätt godbitarna i menyn, men jag har problem.

En Humphrey Bogart hittade jag häromdan, men det vet väl å andra sidan inte dagens ungdom vem det var. Och det var en rätt trist film så det var det samma.

Efter nästa Lökenfilm börjar jag nog på bokstaven A och betar av dom en efter en. Det är ju gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar