söndag 31 januari 2010

Simultankapacitet

Nu blev jag imponerad på mig själv. I två timmar jag har följt fyra fönster på datorn parallellt.

Partiledardebatten från SVT i Media Center och tre olika direktkommentarer på SVT:s tre Twitterflöden, en vänster (Stig-Björn Ljunggren), en höger (Sofia Nerbrand)) och en mittemellan (Mats Knutsson).

Men det här är lite för kämpigt att följa en debatt, det orkar jag nog inte nästa gång. Kanske man kan kolla sin favoritkommentator, men inte hålla ordning på alla tre. Ljunggren kom med de roligaste kommentarerna, och han är alltid rolig att lyssna på, och här skrev han rätt bra också, men dom andra fick också in några poänger. Nerbrand har jag aldrig hört talas om tidigare, men Knutsson är ju en bra kommentator.

Själva debatten vill inte jag analysera mer än att Peter Eriksson fick in en bra poäng när han liknade Alliansen med Lucky Luke som skjuter snabbare än sin skugga, Alliansen agerar ju ofta fortare än dom tänker. Dom har ju så ofta fått justera sina ogenomtänkta förslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar