måndag 18 januari 2010

Mina telomerer har krympt


Jag har känt hur dom stramar, nu måste jag sträcka ut dom.

Först förkyld - gick inte att springa, sen kom snön - gick inte att springa, sen kom kylan - gick inte att springa. Trams och bortförklaringar. Och telomererna krympte.

Den som läst min blogg förr vet allt om telomerer och telomeras, det skrev jag om för över ett år sen och sen blev det Nobelpris i medicin nu i december för upptäckten. Så det är fina grejer. Sitter på kromosomerna och ser till att man håller sig ung och vacker. Och här kan du läsa mer!

Och långa ska dom vara och nu har jag börjat sträcka på dom, nu är det slut med trams och bortförklaringar. Löpträningen är igång. Den 5 juni 2010 ska mina telomerer vara fullt utväxta och då ska jag visa upp dom på en rundtur i Stockholm så nu är jag motiverad att ta tag idet här, jag har 138 dagar på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar