onsdag 27 januari 2010

Mina närbutiker

Jag såg en ny skylt när jag gick ner till stan igår som jag var tvungen att kolla.

I vårt hus har vi frisören, och i huset bredvid ligger pizzerian och kvartersbutiken, men neråt centrum kommer den här nya butiken först. Det var en frisör det också, Brazil Style! Den skulle var kul att prova, jag har lite tråkig frisyr som sett likadan ut i alla år, hur ser en brasilianare ut i håret?

Men det ena ger det andra, nu var jag tvungen att kolla vad vi har för fler affärer i de närmaste kvarteren ner mot centrum.

En ljudfirma såg jag, kanske kan fixa trådlösa ljudet jag är ute efter. Och en frisör till.

Sen kommer tatueraren och sexshopen Lustkällan, men där vågar jag mig inte in. Ja till tatueraren kanske, det är ju modernt. Kanske barnbarna vill ha en tatuering i present när dom blir lite äldre? Ska fråga. Men såg inte tatueraren lite skum ut, han stod utanför och rökte? Nja, jag inbillade mig nog.

Så har vi cykelreparatören som är bra, han fixar min cykel ibland. Och Stämpelhuset med stämplar och scrapbooks, och sen en skräddare. Och ytterligare en frisör.

En liten klädaffär där innehavarna alltid står utanför och röker såg jag också. Kanske var det någon till som jag missade, men ganska många var det i dom 3-4 kvarteren jag kollade. Jag har knappt tänkt på dom tidigare.

Det var nog några till, jag tittade inte så noga, och det är ju så nära centrum, bara ett stenkast, och lite billigare lokaler kan tänkas.

3 kommentarer:

  1. Tycker nog du ska reflektera något ytterligare över vad begreppet 'Brazil style' kan syfta till innan du kliver in och beställer en brasiliansk frisyr...inte direkt den snedbenan du hade i tanken kanske?

    // Anders

    SvaraRadera
  2. Aj då, är det någe skumt? Tänk vad man lär sig!

    SvaraRadera
  3. Nu vet jag, och jag har inga större problem med bikinilinjen så jag får gå kvar hos min gamla vanliga frisör. Men nu vet jag.

    SvaraRadera