fredag 22 januari 2010

Vårt dagliga bröd

Hembakat ska det vara. Inte visste jag att det var så kul att baka.

Jag har inte köpt en enda liten fralla i år, det har bara varit hembakat, och mycket mjöl har jag släpat hem. Vi köpte bakmaskin i julas.

Det är ju så himla enkelt att tom jag klarar av det och det finns förslag på över 10 olika sorters bröd i bruksanvisningen . Men favoriten är än så länge ett eget recept med filmjölk och rågmjöl, det har jag kört mest med.

Och häromdagen gjorde jag pizzadegen precis så där som den ser ut på pizzerian. Och jag ska prova fler varianter.

Det bästa är förstås att det blir gott, men en bra sak är att man slipper diska efter sig, det är bara att torka av lite lätt. Och det måste ju bli billigare också, men det har jag inte räknat på än, och det dröjer väl innan maskinen har betalt sig, men det är precis så enkelt och gott som jag hört att det ska vara.

Det var bara premiärbaket som totalt misslyckades, då det jag inte vad som hände. Så här har det bara sett ut den gången, och då fick man sig ett gott skratt och undrade lite.

1 kommentar: