måndag 25 januari 2010

Snömodden är dagens snackis


Insändarna i lokaltidningen skriver mycket om snöskottningen nu.

Alla är irriterade på snöröjningen, och det är jag också. På helgens joggingrunda snurrade jag runt i villaområdena och det ser likadant ut överallt. Nog kunde man sköta snöskottningen bättre.

Eller det blir nog skottat och plogat när snön kommer, men efter en tid så blir det så himla moddigt, och det får ju ligga kvar och det är modden som man blir mest irriterad över. Om det sen töar lite och fryser på igen så blir det så där farligt slirigt. Och värst när man cyklar.

Det är lätt att förstå varför det blir så här, snöröjningen ligger väl på entreprenad nu för tiden. Och då ingår väl plogning efter snöfall och inget mer. Lägsta anbudet har väl vunnit.

På onsdag blir det ymnigt snöfall. Efter det blir det nog plogat igen och modden försvinner, men sen efter några dar är det lika moddigt igen.

Mina 100 meter till fritidshuset har jag skottat minst 5-6 gånger den här vintern, på onsdag är det dags igen. Och där håller jag exemplariskt bort snömodden också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar