lördag 23 januari 2010

Het filmvår

Det blir minst 100 filmpremiärer i vår, mycket att välja på. Men hur ska man hitta godbitarna?

Dom har bra filmtips i Gomorron-programmen på TV, men Filmkrönikan hade mer smakprov, men den finns ju inte kvar längre? Där kunde man få bättre tips.

När jag som hastigast skummar listan ser jag att nästa film av Josef Fares är väl en sån man vill se. Och en premiärfilm har jag redan sett. Miss Kicki med Pernilla August visade Telias filmtjänst redan i höstas. Dom hade specialvisningar från en filmfestival. Det är nog i första hand svenska filmer jag försöker kolla.

Men en ny Robin Hood kanske kan vara något? Jag har sett hur många versioner som helst som matinéfilmer som grabb och några nyinspelade också. Så premiären den 14 maj av den senaste ska jag bevaka.

Men Disneys Robin Hood har jag bara sett det lilla dom visar på julafton, men jag vet att Clea och Natan har den på DVD. Jag kanske kan få låna den? Den verkar bra, i min smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar