onsdag 20 januari 2010

Tufft att vara pensionär

Tungt på jobbet? Då längtade man ofta till panschislivet.

Men det livet är tufft det också med en massa tider att passa.

Idag har jag morgonspinningen på Nautilus med bastu och kaffedrickande efteråt. Så det blev ingen sovmorgon idag heller. Och så ska jag ner till Pensionärsuniversitetet och anmäla mig till ett par kurser. Och snöskottning vid fritidshuset där fåglarna också behöver mat. En fulltecknad dag.

För bildkursen för våra seniorer måste jag göra om lite dokumentation till nästa lektion och så måste jag gå igenom Photoshop-kursen igen innan jag glömmer allt det jag borde kunna nu.

Min bärbara dator ska installeras om och där fick jag några svårlösta problem som jag måste kämpa med. Det var ju lättare förr när man kunde snacka med nån på jobbet, nu tar det mig nog ett par veckor att få igång den själv.

Sänkt pension i år, så det är lika svårt nu att få både tiden och pengarna att räcka till, nog sjutton borde man ha jobbavdrag på skatten med ett sånt här jobb.

Tvättstugan, punktering på cykeln ska lagas, källaren ska städas, nån joggingmil ska väl springas och det ska väl dammsugas osv i all oändlighet. Och maten ska stå på bordet på kvällen. Det är ett riktigt hålligång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar