tisdag 19 januari 2010

Nya rutiner


Varenda dag fattas det nåt i kylen hemma hos oss fast vi bara är två.

Men jag har så nära till Kvarteret Igor med sitt jättefina Coop Konsum, fräscht och fint, så jag tar gärna en promenad dit varenda dag om det behövs. Eller ett par gånger om dan ibland.

Och det är där jag fått nya rutiner. Utanför kassorna ligger Green Room, ett fik med bra priser och gott kaffe. Och gott bröd.

Ja, man kan få lite lunch också, det ska jag väl också prova, men än så länge har jag bara kört med kaffe. Och ibland har dom billiga kanelbullar - 5 kronor styck härom dan.

Så nu sitter jag där en stund där varenda dag och sörplar kaffe, läser Metro och tittar på folk innan jag ska handla - en dubbel espresso blev det idag. 20 kronor, det är väl billigt?

Och med lite tur ser man nån bekant också, Systemet ligger också där. Och några trappor upp finns Clas Ohlson.

Kaffe på Green Room i Kvarteret Igor har blivit en daglig rutin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar