måndag 25 januari 2010

På jakt efter trådlösa högtalare

Det vore väl fint med ett par såna så att man kunde lyssna på datormusiken i hela lägenheten. Så jag tittade in till Hi-Fi klubben.

Visst, sa han vi har Sonos, och där finns massor av möjligheter.

Jag hade tänkt betala 500 kronor, och kanske, om jag hittade något riktigt hajpat, ett par hundringar till. Men jag kände mig lite hedrad när han tyckte jag skulle skaffa det här:

För Sonos-prylarna var riktigt hajpade och det fina var att dom hade ett fint startpaket för bara 11.998 kr, men då ingick fjärrkontrollen som bara den kostar 3.998. Förutom startpaketet behöver man helst en Nätverks-repeater för 1.098, och sen räcker det att komplettera med köksradion för 3.998. Så 17.094 skulle kunna räcka. Ja, ett par bra högtalare också förstås till den aktiva ZonePlayern, men dom behöver väl inte kosta mer än 5-6.000 om man tar några enkla. Så säg 22.000 för hela klabbet. Ev en NAS-disk också.

Vilka grejer - men då kan jag zonindela lägenheten och koppla ihop musiken i rummen dynamiskt från fjärrkontrollen, jag blev riktigt sugen.

22.000 är ju mindre än vad jag betalar i pensionärsskatt i år, peanuts. Men jag kanske letar ett tag till i 500-kronorsklassen, jag kanske hittar något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar