fredag 29 januari 2010

Isolerade i ödemarken

Det känns så en sån här mörk vinterkväll.

Ingen trafik på gamla riksvägen, svart i alla stugor som vi kan se, inte ett livstecken från övriga världen.

Men brasan knastrar och god mat ska det bli. Och en trave DVD-filmer lånade jag med mig från biblioteket, dom har rätt gott om bra filmer. Och 4-5 år gamla filmer känns som premiärfilmer för mig, jag är inte mer på hugget än så.

Men det var dåligt med skidspår idag, hoppas att skidklubben lägger upp ett spår på sjön imorgon, jag skulle vilja klämma nån mil med mina gamla Vasaloppsskidor.

Och en av mina livsuppgifter nu är ju att sköta om mina talgoxar och blåmesar, och nu har dom fått sig ett riktigt skrovmål.

Och så får det väl bli en Apple iPad, det får man väl kosta på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar