onsdag 23 mars 2011

Hett i bastun - trakasserad av 10 nakna gubbar!

Det går alltid hett till i bastun på onsdagarna efter seniorspinningen - heta diskussioner.

Rätt lugnt och civiliserat till en början när vi avhandlade enkla frågor som Japan och Libyen. Och fotbollsresan till Leicester som närmar sig gick också rätt bra. Reseledaren Stig som är en gammal gymnasielärare hade gjort ett fint och pedagogiskt program som vi alla var nöjda med.

Men så kom herrarna in på det där med "Sociala Medier". "Vad har man för nytta med det - dumt - lika dumt som dom där nya mobilerna - offentlig dagbok verkar ju korkat - Facebook kommer jag aldrig att skaffa" och så vidare. Argumenten haglade och alla tittade på mig, Dom vet att jag håller kurser i sånt där, så det är väl mitt fel.

Påhoppad och "trakasserad" av 10 nakna gubbar var det bäst att ta det från den soliga sidan , kanske inte låtsas som det regnade direkt men skoja och skämta bort det. Ja, jag försöker ju inte frälsa någon utan bara förmedla lite kunskap till den som frågar och är intresserad. Det är så jag ser mitt joggande också, dom som tycker det är korkat att ranta runt i spåret struntar jag i, men dom som är intresserade får välvilliga tips.

Och så gör jag med gubbarna i bastun också, dom som tycker det är strunt och trams med Sociala Medier (och det gör nog dom flesta) dom får väl tycka det, men skulle nån vilja veta mer så berättar jag gärna det lilla jag vet. Och det är ett roligt diskussionsämne som engagerar, och innerst inne tror jag alla är lite intresserade. Vi har rätt kul där i bastun, och kanske jag borde ordna en extrakurs med Facebook och Twitter för oss seniorspinnare?            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar