tisdag 1 mars 2011

Musarmens dag

Hemma i stan efter 4-5 dar i Stentorpet har jag läst ikapp tidningarna jag missat och ser nu att vi missade att fira musarmens dag igår. Det var lite synd.

Och jodå, jag har haft musarm två gånger, så jag borde ha firat. Båda gångerna kurerade jag mig själv och bjuder gärna på mitt tips att komma över det:

Senaste hände det 2002 då Ellen, då 2 år, plötsligt blev för tung för mig att lyfta. Gör så här:

1. Kör musen med andra armen - vänster för mig. Det är väl självklart, kanske,   att man börjar med det. Det gör nog alla. Så nästa tips är nog viktigare.

2. Jobba rätt hårt med högra armen på gymmet, med hantlar t.ex. Så där lite lagom mycket så att det gör så där lite lagom ont också. Så orkar man lite mer nästa gång, och lite mer gången därefter osv samtidigt som värken bara blir mindre. För inte tror jag man ska vila bort värken - mitt tips är det bästa. Efter någon månad eller så är det OK igen. Så kan du bubba på ungarna igen!

Nu är det alltså 9 år sen sist, och jag kör väl inte så mycket med musen längre och kanske kan slippa det i fortsättningen, men dagen till ära passade musen på att lägga av här hemma, så dagen till ära har den i alla fall fått ett par nyladdade batterier.   
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar