tisdag 3 december 2013

Mannen i parken

Utter Inn, vårt undervattenshotell
Låter som en deckartitel, kanske en gammal Hitchcock? Nej, det var helt oskyldigt men mannen i parken satte igång mina hjärnceller när jag stötte på honom på morgonpromenaden igår där han gick och huttrade och rastade sin lilla vovve.

Mannen var herr konstnären m.m. Mikael Genberg. Jag har inte koll på alla hans hotellprojekt men nu verkar han vara klar med hotellet i Pemba i Indiska Oceanen. Ett undervattenshotell med fantastisk sikt i vattnet jämfört med sikten i hans hotell här hemma i Mälaren där sikten sträcker sig till 50 cm! Men helst skulle han vilja bygga ett hotell i Loch Ness berättade han igår kväll i Tvärsnytt.

Och projektet med en röd stuga på månen har tagit fart igen, Nasa har fått nya pengar och han hoppas nu på 2014 berättade han.

Han är ju unik när det gäller udda saker, men jag blir alltid imponerad av alla som törs göra det där extra och jag har många på nära håll, ja alla utan undantag. Som byter jobb och tar på sig uppgifter som tänjer på gränserna. Motionslöper som gör att mina motionslopp mer blir som en promenad i parken tillsammans med Genberg och hans hund. Med mycket mera.
Turf med mobilen på cykelstyret. 

Och en kompis stötte jag också på igår där han just tog några nya  poäng i sin Turf. Han hade bara några mil  kvar nu tills han Turfat 1000 mil på cykel kors och tvärs mestadels i Västerås. Han är ju också unik i sin hobby, alla prioriterar olika, men man gör ju som man vill och det är lätt att bli imponerad av energin i alla fall.            

Och här är presentationen av Västeråsprofilen Mikael Genberg, Mannen i parken:





  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar