onsdag 21 januari 2009

Drevet går

Förra veckan var det Liza Marklunds tur.

Bråket gällde ju egentligen bara att det borde stått 'baserat på en sann historia' på omslaget på en bok så det här var väl ändå bara ett ankdammsdrev? Och jag får avslöja att jag är så obildad att jag varken läst Gömda eller Asyl så jag känner mig inte så lurad av det borttappade ordet.

Drev har ju gått förr och nästan alltid saknar dom proportioner, och drevet i sig tullar ofta på sanningen.

När drevet jagade Mona Sahlin för en Toblerone och nästan fick bort henne från scenen hörde jag många historier på jobbet av en som hört av en granne som hade en kusin etc. som satt inne med riktigt saftiga sanningar. De flesta drev är ju faktiskt redan veckan efter ganska harmlösa.

Har Liza Marklund gjort fel ska hon ha kritik, men när drevet går är det bäst att tänka lite själv och simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar