söndag 25 januari 2009

VM-final

Sverige - Ryssland i Västerås igen. Spännande men jag missar matchen för kalas med alla barnbarnen lockar mer. Men jag kanske kan snegla lite på TV:n ibland.

1997 missade jag också finalen, då var jag dansmagister i lokalen alldeles bakom Rocklunda.

VM-finaler i alla ära, men SM-finaler i bandy är ett strå vassare. Jag har sett Västerås tre ggr:

1959 mot Skutskär, 1-2 på Stockhoms Stadion. Skutskärs målvakt Boo Nilsson fuskade till sig segern tyckte vi Västeråsare. Men han blev en omtyckt bandydomare sen så han är förlåten (nästan).

1960 vinst mot Sirius 3-1. Då var det uppåt på tåget hem till Västerås.

2001 vinst igen mot Hammarby, 4-3. På Studenternas.

Blir det final igen 2009? Skulle vara kul.

Men någon mer bandyfinal på Stockholms Stadion blir det nog aldrig mer. Men där springer jag i mål på Stockholm Marathon i maj, och det är ännu häftigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar