fredag 2 januari 2009

Min japanske tvilling

Haruki Murakami heter han och är fem år yngre än jag.

Populär japansk författare och i hans bok 'What I talk about when I talk about running' läser jag om hans funderingar om löpning och en hel del om att bli äldre tillsammas med sin löpning.

Han började mycket tidigare än jag, blev mycket bättre än jag och har hunnit med dubbelt så många marathon som jag. Han har bott och sprungit på Hawaii och det är ju lite annan miljö än ett kylslaget Stentorpet, men vi tänker väldigt lika.

Det här är en bok jag vill läsa om så snart som möjligt.


Och det är intressant att så många har fascinerats av att springa 42,2 km: en förmögen författare (min japanske tvilling), en folkkär underhållare (Jan Malmsjö), några världsmästare i boxning (Ingemar Johansson och Floyd Patterson) , ett B i ABBA (Björn Ulveaus), en gammal Stentorpare och miljontals andra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar