fredag 23 januari 2009

Matlagning


Det skulle vara bra att kunna lite mer än att koka ägg.

Jag får ofta höra av den jag försöker sköta markservicen åt att det bara är att läsa innantill och följa recepten, men det stämmer inte.

Torsdag igår och jag stekte pannkakor. Blandade smeten exakt som det stod i kokboken, och följde i allt övrigt exakt det som stod i kokboken, men mina pannkakor såg inte alls ut som dom på bilden.

Hur ska man kunna lära sig laga mat om inte kokboksförfattarna ens kan skriva recepten rätt?

Och jag vet att det är lite fegt och inte riktigt stämmer, men jag brukar skylla på att vi killar förr skulle hålla oss borta från köket. Det har varit bekvämt för mig, så jag tycker inte att det är mitt fel att känslan för matlagning saknas.

Fredag idag, törs jag föreslå en pizza i kväll, eller ska hon ha något godare? "Inte pannkaka" sa hon när hon gick till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar