söndag 18 januari 2009

Ultramarathon

Jag blev redan förra året utmanad av en vän på Facebook att vara med i ett ultralopp så här mitt i vintern, Yours Truly 50K.

Man ska väl känna sina begränsningar, och då tackade jag nej, men jag är lite intresserad i år. Jag har kört Vasaloppet några gånger och då har jag varit igång över 10 timmar, och det här borde jag klara på 7-8 timmar. Men det är klart, åka skidor 9 mil är lite snällare mot kroppen än att springa och gå 5 mil.

Det är klart att det här är ungdomarnas grej och jag inbillar mig en sekund att i så fall hamna någon annan stans än bland de sista på resultatlistan.

Men å andra sidan, tänk att få lägga till ännu en titel på sitt CV...

Jag gör som Thorbjörn Fälldin en gång gjorde: jag sliter med frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar