lördag 3 januari 2009

Kalaskul


Vi var bjudna på 11-årskalas idag - Lasagne och Prinsesstårta - mest barn på kalaset och en hel del dataspelande som det ska vara på ett 11-årskalas. Både Wii och PS2, men sånt begriper jag inget av.

Och en hel del kläder bland presenterna. Och en Sony Ericsson.

Min egen 11-årsdag minns jag inte men till 10-årsdagen hade jag kalas med beställd köptårta med garnerat namn och allt, och jag fick själv förtroendet att hämta den på konditoriet.

Jag tog cykeln till affärn, och lastade tårtan på pakethållaren. Och körde genvägen över guppet som vanligt på väg hem.

Garneringen gick inte att återställa och vi spottade grus hela sommaren, men jag tror vi hade kalaskul ändå.

Men dagens tårta hade garneringen kvar och var osandad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar