fredag 30 januari 2009

Popcirkus

SVT satsar stort på Live-musik på onsdagskvällarna.

Jag tittade bara in som hastigast, men det här måste väl vara ett kanonprogram för unga framför allt, men även andra. Men inte riktigt min musik så jag blir nog ingen trogen tittare/lyssnare.

Nu såg jag en notis om att flest tittare var 60+. Om det var riktigt så betyder det nog bara att det tar några veckor innan yngre också hittar dit. Nästa vecka kommer Christian Walz.

Från 80-talet(?) minns vi Måndagsbörsen med Jonas Hallberg, ett liknande program med livemusik, då missade jag aldrig ett program. Jonas Hallbergs lekfulla intervjuer av artisterna var speciella och ryktbara som även många internationella världsartister var lite skraja för.

Hans intervju med min absoluta skådespelartoppfavorit Mel Brooks såg jag i en repris för någon månad sen. Begåvat, och Mel ställde verkligen upp med spirituella svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar