torsdag 22 januari 2009

Livsfarligt

Jag tvättade bilen idag.

Lite onödigt i det här vädret kanske, och 160 kr kostade det. Den är snart lika smutsig igen. Men då såg jag att jag nu igen tappat en navkapsel eller hjulsida kanske det heter.

Jag har ett lager av hjulsidor i förrådet så nu har jag satt på en ny, men nog är dom här hjulsidorna till plåtfälgar otroligt dåliga. Och farliga. Jag har aldrig läst om olyckor, men tappar man en sån här så rullar den väl iväg med en ruggig kraft mot mötande bilar eller folk.

Ett paket med 4 hjulsidor på Biltema kostar 150 kr - det är för billigt. Eller rättare sagt konstruktionen är för billig. 150 kr per styck och en konstruktion som gör det omöjligt att tappa dom är bättre. Efter vägarna ser man tappade hjulsidor 'överallt', så det är inte bara jag som råkar ut för det här.

Och på nästa bil får det väl sitta aluminiumfälgar, dom tappar man ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar